Misspeppe

Vart tog gårdagens pepp humör vägen?
Kände mig inte på på vidare bra humör igår, fredag o själv ni vet.
Men på något vis har jag för mig att jag slutade på pluss ändå.
Missförstå mig inte, jag är jättenöjd med mina små nissar och julen är väl för dem?
Men att vara ensam förälder med tre kan ibland vara ytterst frustrerande, särskilt med ett halvkrossat hjärta att bära på.

Ja mitt hjärta känns nog krossat, men det finns ingen särskild att skylla det på.
Det är bara så svårt att komma på hur man ska göra allt för att det ska bli rätt.
Det är så tomt att sitta med tre barn och ingen mera vuxen vid matbordet.
Barnen är så små och för det mesta blir det bara tjat här hemma.

Kanske man kunde slå sig ihop med någon annan ensam förälder med barn?
Bara för att ha nån att prata med?
Kanske man skulle haft ett kollektiv, med bara ensamma föräldrar å barn?

Nu har stora tjejen gått på kalas.
3 åringen och 5 åringen har fått godis som de förståss bråkar om.
Just nu låter det som att de inte kommer överleva timmen ut.
Nu bråkar de om en fotoram, jag lägger upp den högst i en bokhylla.
Nu klättrar de upp i min fotölj och bråkar om bästa platsen.

Nu skvallrar de på varandra, men jag har inget att säga dem...
Önskar det kunde gå en omgång till av "nanny akuten", hette det så?

Nu är det godisbråk igen, ska det vara så svårt att stoppa det i munnen?

Kommentarer
Postat av: ROXY

låter ju hur mysigt som helst :>



får man fråga hur gammal du är? :>

du ser så ung ut. jag är nöjd med att ha 3 småsyskon, eller ja, min riktiga fyllde 22 i onsdags, de andra är 6 och 7, gullisarna :D

2008-12-13 @ 12:00:27
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0