Mot ljusare tider?

Jag har börjat fått tillbaka mig själv lite grann.
Ett tag kunde jag inte göra någonting, kände mig bara rastlös och trött.
Nu känner jag att jag har fått tillbaka min koncentration.
Det är hemskt när man inte kan sluta tänka på det man inte ska tänka på, nu kan det gå långa stunder utan att jag tänker på det skönt.

Jag tror att den här julen också kommer att ta slut, på gott och ont.
Det är tråkigt när någonting man längtat till så länge inte alls är vad man föreställt sig.
Det här är ju den tiden på året jag gillar bäst.
Just nu så känns det mest som att jag sitter i ett väntrum och väntar på att mitt liv ska börja.

Men jag måste säga att det senaste dygnet får höga poäng av mig.
Jag sov riktigt gott i natt. Sista timmen fick jag sällskap av lillkillen också.
Jag fick ligga och morna mig tillsammans med mina småtroll, helt fantastiskt.
Visst är väl barn en stor mening med livet?

Tjejerna tyckte att jag hade lyckats med mina pepparkakor och att jag hade gjort fint här hemma medans de var borta, härligt att höra. De var superduktiga på att baka lussebullar. Tror vi får baka en till sats nästa helg när de kommer.
Nu ska de stanna hos mig till på måndag, sedan ska de till sin pappa i fyra dagar innan de kommer tebax.
Vi har gjort ett nytt schema för barnen nu, det nya ser verkligen jättebra ut.

Nu har jag bloggat nog för idag, natti på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0