Hundar och rött?

Hemma, hemma, hemma.

Känns rätt bra det här.
Idag har vi varit hos barnens "gammelmormor" och "gammelmorfar".
Det var mycket trevligt, som alltid.

Nu har Gabriel radat upp alla fina små bilar han fick i sen födelsedags present, han är noga med att de ska vara i hans rum.
Hos min mormor och morfar lekte de affär i källaren. Det får mig att minnas när jag och mina kusiner lekte i samma källare. Den är utrustad med en mysig liten pub som är perfekt för små barns fantasi.
De hittade också små dockor med kläder, som fick känna på att vara nakenfisar ett tag.
Med mormors och min hjälp så fick barnen tillslut på kläderna igen

Mosters lilla hund var också där på besök, hon blev först väldigt orolig när vi kom.
Vi vet inte om det kanske kunde bero på att alla barnen var klädda i endast rött? 
Eller att det bara var så att vi dök upp så plötsligt efter att det varit så lugnt hela veckan som hon varit på besök.
Först så morrade hon bara och såg jätterädd ut. Mormor sa att hon aldrig sett henne sådan förut.
Men efter ett tag så blev hon tyst och lite nyfiken.
Innan vi åkte hem igen så gick hon fram till mig å viftade på svansen, då ville hon bli klappad.

Nu ska vi äta kvällsmat, ses sen :)

------------------------------------------------

Gabriel har gjort plats för bilarna i sitt rum, han har rullat ihop sin matta som ni ser.


Kommentarer
Postat av: ROXY

2 mil är inte mycket alls, de går även for med tåg buss eller bil, möjligheten är bra :>

jag vet ej hur långt de är från min mmama och mig, inte så långt, 1½ tim med bil. men bodde i gbg innan, det tar 6 timmar med bil.



hur menar du bläddra i bloggen med andra sidan? :o

2008-12-13 @ 19:13:28
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0