Lördag, Barnkalas dags

Äntligen hemma igen!

Det är lördag idag, barnen är som besatta.
Jag begriper inte varför det alltid ska vara så här på lördagar.
Jag har inte ens hunnit gett dem lördags godis än, men de är redan som små tjattrande höns.
Trodde aldrig att jag skulle kunna ta mig hem utan ett nervsammanbrott.

Först vad det bestämt att vi skulle iväg och handla finkläder åt barnen.
De ska ju på kalas om ett par timmar, med dans och sång.
Jag bad barnen att ta på sig sina kläder, annars kunde vi ju inte åka.
Barnen bara lekte och stökade till, inte många kläder som hamnade där de skulle.
Då märker jag att min plånbok var borta, i mera än en halvtimme fick jag leta efter den.

När barnen sedan väl var påklädda bar det iväg.
Först var det IKEA, barnen var glada för att få vara i lekrummet.
Där fick de stanna i nästan en timme, sedan blev det Mc donalds.
Men sen var det klädernas tur, finns det koppel för barn?
De var i varenda hylla och tittade fram minst en gång emellan varenda klädesplagg.
De försvann alla tre åt olika håll hela tiden.
Det var nära att jag struntade i alltihop och åkte hem, men tillslut hittade jag kläder till dem alla tre.
Medans jag betalade i kassan fick de små odågorna äta pepparkakor, men inte tillräkligt många tydligen.

På nästa affär där vi handlade en present till födelsedagsbarnet som ska ha kalas, så var det likadant igen.
De plockade runt med leksakerna, låg på golvet eller försvann.
Jag kände att jag bara ville gråta, fy vad man kan längta hem.

Nu ska vi snart gå hemifrån igen.
Jag ska ta och stoppa barnen i badet.
De har fortfarande mc donalds mat runt mun.
Jag undrar hur länge man behöver stanna för att vara trevliga nog?

Men vem vet, det kanske blir jättekul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0