Nu är jag på arbetet

Sitter här med kaffet, jag känner mig mycket pigg o vaken.
Jag har duschat, bäddat o diskat, nu hänger jag här vid datorn och "jobbar".
Först så har jag läst mina texter som jag skrivit på http://poeter.se/  sedan har jag sparat ner dem i mappar på datorn.
Jag skrev två nya texter igår, den ena blev jag nöjd med, den andre behöver finslipning senare.
På den tiden då jag målade så höll jag gärna på med flera tavlor samtidigt, på det viset körde jag aldrig fast och målningarna fick hjälp av varandra.
Jag tror detta kan vara ett bra tillvägagångssätt även när man skriver.

Så nu har jag 13 texter i mina mappar, om jag räknat rätt. Jag skulle vilja ha så jag kunde få ihop till någon slags samling. Funderar på ett antal texter och sedan illustrationer till det, illustrationerna har inte kommit igång så vi får se.
Men det är så kul att jag är på väg med det här i alle fall, kan se det lite som ett jobb.
Jag vet ju inte vad för jobb jag kommer att få i framtiden, jag blir så ledsen av att bara fundera över det.
Nu kan jag satsa på det här under tiden istället, jag är kanske lite barnslig, men det hjälper mig.

Mitt hem ser bara bättre ut för var dag, det är ännu en sak som jag kunnat tagit tag i.
Nu har jag faktiskt något som börjar likna ett kontor här, vem trodde det?

Jag är sugen på att lägga upp en ny text som jag blev nöjd med, men jag får ge mig till tåls, måste ha någonting kvar till senare. Lägger upp en gammal målning istället ;)



Kommentarer
Postat av: Din man

Vacker tavla, gillar dina tavlor och texter mycket

2009-08-31 @ 19:59:38
Postat av: Linda

Tack älskling, det är så mysigt att du tycker så. Du är fantastisk/ din kvinna

2009-09-01 @ 13:41:23
URL: http://foradreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0