Välkommen helg

Idag har Elin stjärnfest på skolan. När de är duktiga i klassen så får de ett streck av fröken, vid tio streck så blir det en stjärna. När de har fått tio stjärnor så får de ha sin fest.
Jag vet inte riktigt vad detta innebär, men de fick ha med sig ett gosedjur eller en kudde till skolan.

Så nu var det den sista dagen på arbetsveckan. Själv arbetar jag ju inte, men det känns ändå att det är på väg att bli helg. Det blir ju sovmorgon och man får ha barnen hemma på dagen.
Kompisen som skulle ha kommit över igår och kollat på lite film med mig blev tyvärr sjuk, jag hoppas att hon blir frisk snart. Blir hon frisk så skulle vi träffas på lördag och fika lite. På söndag ska vi hem till en kompis som har två söner i samma ålder som de här små.
Stora killen är som Elin, 7år och den yngsta är som Gabriel, runt 4 år. Hoppas att de kommer att leka bra ihop nu, det är ju så olika för ibland är de bara trötta.

Nu har målaren målat färdigt på fönstrena för den här veckan, vardagsrummet fick bli nästa. Jag får vänta lite på att det torkat, sedan ska jag sätta upp gardiner och stjärnor igen. jag tänkte ställa mig och stryka upp adventsgardinerna när jag ändå är i farten.
Jag tror att jag ska leka lite med barnen ikväll. Det finns ju tex den leken då man kan ha en massa saker framför sig på bordet, sedan ska barnen blunda och jag ska ta bort en sak. När de sedan tittar igen ska de komma på vad jag har tagit bort.



En julstämningsbild från förra året

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0