Pyssliga sjuklingar


I morse fick jag ringa upp dagis och skola för att informera om feber som dykt upp under natten.
Melissa satt konstigt nog som förste man vid bordet utan några som helst hot eller tvång.
Där satt hon och annonserade å ylade om sin hunger som höll på att ta knäcken på henne.
När tösen och jag hade suttit sällskap i köket ett tag dök en yrvaken lillkille upp å satte sig demonstrativt på golvet med en surmulen uppsyn.

Så blev det på så vis några olika sittningar på frukosten idag, man fill inte bråka med maten eller väcka dem i onödan när de är sjuka.

Efter frukost var jag tvungen att höra med grannskap å vänner om jag kunde få hjälp med brev som tvunget skulle postas. Försäkringskassan å intyg å sånt känner vi väl alla igen.
Kusinen som bor ett par hus bort var hemma idag å kunde lyckligtvis ta med sig mina brev, tack så mycket.

Sedan var det pysseldags, vi hittade "byggubbarna" i hyllan.
Populär lek/spel och gillades av alla familjens yngre medlemmar.


Bygga, bygga





Talang!





Efter en del pyssel o pussel å lek så åt vi lunch, knepiga kycklingbullar som jag gjorde utav mixade bönor, lök och förståss kyckling.


Gabriel bestämde sig visst att sova på maten, hittade lillkillen längst upp i hörnet på min säng :)


Kommentarer
Postat av: Sussi

Det där clownspelet känner jag igen.... ;) Inte lätt att vara trött och sjuk, är det influensan?? Den härjar friskt, flera på jobbet som är sjuka. Hoppas de kryar på sig snabbt och att du slipper bli smittad!! KRAM

2009-01-28 @ 19:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0