Slut på helger

Så var det måndag å livet ska föreställa gå vidare.
Å det gör det ju :)

Barnen här, äntligen lite liv under mitt tak.
Tre små snuttegrisar i min säng att möta morgonen med.
De första kom runt 7.30. En liten Gabrielarm som kommer trevandes å vill att man ska ligga på den.
En till liten arm som håller i min kind å en liten röst som säger: Min mamma!
Ja, små barn, ni ändrar världen för mig.

Vid 11 så fick vi besök av en vän med sina två söner.
Barnen är jämnåriga med hennes barn så det är jättekul.
Barnen busade ett tag i lillkillens rum, men det blev lite gnabb därinne så vi gick ut.
Det var ju 12 minus i morse så vi rustade barnen för väder innan utgång.
Det var lite varmare då solen varit framme och värmt på ett tag, tror det var 8 minus i skuggan.

Det gungades och klättrades, solen var riktigt varm i ansiktet.
Men efter en stund ville de flesta barn till min förvåning in igen.
Men de hade hunnit få en nypa luft och spela av sig lite tydligen, för när vi kom in var de lugnare.
Det blev köttbullar å makaroner till middag som togs emot utan problem.
Mera lek å så tillslut en fika.
Efter en fin dag så åkte Hallsbergarna hem i skymningen, tack för ni kom :)



Kommentarer
Postat av: Sussi

En riktig mysmorgon lät det som!! Härligt att ha vänner med barn i samma åldrar det är roligt för både barnen och de vuxna att umgås då!! Kram

2009-01-06 @ 15:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0