Abarat (boktips för den fantasy sugne)

Jag kom på precis nu då jag satt och tänkte på böcker att jag längtar efter att läsa fortsättningen på Abarat serien, skriven av Clive Barker.
Det har kommit ut två delar, men det ska vara tre.. de är så mysiga.
Boken är också illustrerad av författaren själv, som också är konstnär.
Bilderna tilltalar mig på något sätt, jag gillar känsloladdade bilder och jag älskar färgspråket som används.




Abarat är en helt annan värld än våran, till den råkar flickan Candy vända sitt öde.
Det visar sig att Candy har mera där att göra än vad somliga först tror, i hennes famn vilar allas vår framtid.



Abarats 25 öar.
Varje ö är sin egen timme på dygnet, utom en som är utanför tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0