Det har varit mysigt

Nu har vi haft en helg i Arboga med födelsedagsmiddag för mannens son som blev 17 i onsdags.

Det var jättemysigt med 19 medverkande på kalaset var stämningen på topp under hela kvällen.
Vi åt hemmalagad pizza och paj med sallad, sedan morotskaka med kaffe och till avslutning blev det nachos och grönsaksstavar med dipp.



Rolig att ordna sådana tillställningar tillsammans hela familjen, 14åriga syrran som var hemma över helgen hjälpte också till. Barnpassning och lite dammsugning blev det, roligt när man är många om det.

Alexander, 17åringen fick en skrivbordsstol av oss, vi hoppas att den ska passa. Den blev inte klarmonderad medans han var kvar på kvällen, beskrivningen liknade inte mina kära gamla Ikea beskrivningar som jag är van vid. Igår fick Stefan ihop den så den fungerade, men det hänger fortfarande delar på konstigt sätt som vi inte vet hur de ska sitta, haha.

Så det blev en lugn dag igår, en lugn söndag.
Vi satt till och med en stund i soffan med barnen och kollade på film.
Jag kommer inte ihåg vad filmen heter, men den var mycket lik "Madagaskar" och en hel del kändes som taget ifrån "Lejonkungen", skumt hur man får göra så.

Barnen ville också spela på sitt tv-spel en stund, de gillar det jättemycket.
Spelen finns med olika Disneyfigurer, Nalle puh, musse och Lejonkungen.



När barnen lagt sig så avslutades kvällen med kaffe, morotskaka, lättglögg, varsitt glass rött vin och ett tusenbitarspussel att knäcka.
Jag måste säga att jag aldrig har pusslat ett så stort pussel förut, det har jag aldrig tänkt på att göra.
Kanske också för jag aldrig tänkt tanken att införskaffa mig någon pusselduk heller.
Det är ju en mycket fiffig sak den dära pusselduken, jag har trott att man måste lämna pusslet på bordet medans man pusslar, men det måsta man alltså inte.



Nu i dag sitter jag i kumla och jag inväntar ett möte för bygglärlingar som ska börja kl 13 på arbetsförmedlingen.
Jag hoppas att informationen ska vara givande idag, all information som arbetsfömedlingen kommer med är ju tyvärr inte det. Men det är ju bara att gå dit så får jag reda på hur det ligger till.

Innan det skulle jag få hem en väninna som jag ska tjejsnacka med, kanske vi dricker lite kaffe med:)

Kommentarer
Postat av: Din Man

Håller med, riktigt mysig helg var det.

Intensiv men mysig.

Nu ser vi fram mot nästa födelsedagskalas.

2009-11-23 @ 11:00:00
Postat av: Sussi

Ja, Visst är det häääärligt med stora kalas!!

2009-11-25 @ 21:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0