Kassler och aubergin i ugn

I fredags lagade jag en maträtt som vi tyckte blev riktigt god, kassler och aubergin i ugn.
Jag stekte upp kasslern och aubergin i olja. varvade dem i gratängform och penslade på lite soja mellan lagren.



Jag hackade vitlök och delade några körbärstomater och strödde över dem.



Lite gräddfil hittade jag i kylskåpet och den klickade jag också på, sedan rev jag över lite ost och stoppade in allt i ugnen för ca 20 minuter på 175-200 grader (tills osten var smält).



Vad kan en sådan här maträtt heta då?

Jättegott med sallad och en kall öl :D



Kommentarer
Postat av: Din Man

Ja, riktigt god mat var det.

Kan verkligen rekommenderas.

Längtar redan till nästa gång.

2009-11-30 @ 12:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0