Gjutning av grundsula får klara sig utan mig idag

Så blev man hemma ännu en dag.
Magsjukan kommer i repris och då får man bli hemma.
Mellantjejen blev utsatt för andra gången inom två veckor, inte kul.

Idag ska gjutningen av halva grundsulan ske, pressenningarna ska användas att täcka formen med, sedan ska varmluft blåsas ifrån varje hörn för att hålla minusgraderna borta från betong och armeringsjärn.
Formen fick vi ihop förra veckan och armeringen skulle bli klar igår.
Jag fick gå hem vid 13.00 igår, så jag fick inte se hur långt de kom till idag.

Det är så fint med armering tycker jag, så mycket linjer åt alla håll.
Det är NÄSTAN lika fint som riktigt träregelverk, men inte riktigt.

Här är en bild på A och C järn :D Altså de långa raka är A och de med två böjar är C järn.
Här kommer snart B järnen på plats, de ska fästas emot brädan och de har en böj och ser ut som ett L.
Runt fyrkanten fäster man järnet för en pelare.
Blir ni sugna?




--------------------------------------------------------------------

Lite flera bilder från förra veckan då formen började synas i gropen












Tror dessa kort var tagna på den gråa onsdagen, torsdagen sedan var en riktigt solig och fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0