Så bra vi är!

Nu är det fredag och jag sitter hemma och tar det lugnt efter ännu en vecka i gropen.
Nu börjar det likna något där nere, trots allt snöande så går det framåt.
Det blir mycket skottande och flyttande av pressenningar i detta väder.
Marken som vi grävt ur får inte bli frusen, så man vill inte får ner snö där. Blir marken frusen ändå så får vi ta bort det med gasolbrännaren.

Här är det grova singlet lagt på rätt höjd över havet, nu jämnas det till med "paddan".




Ja höjden stämmer bra. Vi kollar med stickan igen så att det inte behövs fyllas på mera grus.




Här smyger man in på toaletten för att få en "hjälmbild"




Idag kom solen fram, det blir så mycket skönare att jobba då.




Tänk att hela botten av gropen skulle ha varit täckt med snö om vi inte skottat så mycket hela tiden. Jag tog på mig den största delen utav det, så nu har jag ont i armarna.




"Speedway-indianernas" lilla stuga som är klädd i snö och pyntad med istappar, fint.




Veckan har varit tung, jag är helt slut, det är så skönt att det är helg.
På måndag så kommer vårat folk ifrån PEAB ut till Sannahed, då ska vi titta på ritningarna och göra en tidsplan.
Jag undrar hur mycket vi ligger efter nu när det snöat och varit så kallt under så lång tid.
Nästa vecka ska vi börja med våra betongformar, snart får äntligen börja bygga uppåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0