Härliga doft





Nu doftar det utav äpple körsbär och kanel på hela nedervåningen här hemma.
Så fantastiskt att jag skulle vilja torka frukt i ugnen varje kväll från och med idag.

Mannen kom hem med några liter körsbär ifrån "vårat körsbärsträd" i Arboga ikväll, så det blev några sådana att torka med. Äpplena ska förhoppningsvis smaka utav lite sött och kanel, förutom den syrliga smaken som den här äppelsorten har. En utav plåtarna med körsbär pudrade jag med kanel, det får vi ta och smaka på i morgon.
Körsbären kan vi sedan använda i kakor, som godis eller i musli med mera.

Nu ska jag fortsätta att njuta av lukterna tillsammans med en gammal VHS-rulle, finns bara juldoft som kan mäta sig med den här tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0