Läsning för kommande årstid





Första gången som jag läste sagan om ringen triologien så gick jag första året på gymnasiet. Det var då jag för första gången fick lära känna Frodo, Bilbo, Gandalf och hela den värld som JRR Tolkien har skapat under sin livstid. Jag måste säga att jag flera gånger lade ifrån mig den första boken som bitvis kan kännas lite som historielektionen och som innehåller så mycket fakta om och omkring historien om härskarringen. Men boken sög tag i mig och jag var tvungen att ta reda på hur det skulle gå för de små hoberna och deras sällskap.

Nu när de mörka kvällarna är på ingång så rekommenderar jag er att tända några ljus, krypa in under en filt och förkovra er i fantasins värld som inte alltid är så väldigt långt ifrån verkligheten om ni förstår vad jag menar.

(Sänder en liten tanke bland annat till Libyen och Rebellerna som intagit Tripoli idag.)

Om du inte är en läslus eller har tiden för bokplöjning, så rekommenderar jag filmerna. De följer böckerna och gestalterna som jag hade tänkt mig dem mycket bra, även om böckerna förståss rymmer så mycket mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0