Nya grannar gör entré

Mitt första möte med mina grannar gav skumma vibbar.
Har sett en flyttbil åka fram å tillbaka utanför fönstret några gånger nu.
En liten kvinna sitter bakom ratten, en rufsig man står utanför.
Framför, alternativt bakom lastbilen och bara skriker, vrålar och skäller oavbrutet.
Det låter som de är i mitt sovrum.

"Kör, kör!! Backa bakåt! Backa bakåt! Fan! Nej! Håll ratten rakt! Håll ratten rakt! Nej, rakt!
Kör! Framåt! Kör! AAargh!!" Osv... kärlek vid första ögonkastet kan man säga.
Vad är de där för något? Vill inte titta på dem, men svårt att låta bli.
Efter att ha försvunnit och återkommit ett par gånger verkar de i alle fall vara igång med att bära ut möblerna.

Då kommer lägenheten mittemot, en trappa upp att vara bebodd framöver då.
Får man se vad det är för folk, jag har inte behövt anstränga mig med snokandet hittills :)

Oj, ett litet barn tittar ut på mig ifrån fönstret.
Man hoppas första intrycket varit fel, vore kul om barnen fick någon ny kompis i krokarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0