Vattenkoppor

Mattias ringde nu.
Lilla Melissabus har vattenkoppor, det är så synd om lilla gumman.
Nu får vi se hur det blir med julfirandet, det går ju inte att planera om de andra två också blir sjuka.
Jag skulle ha hämtat dem i morgon, men Mattias kunde ha kvar dem om jag ville sa han.
Han ville i alle fall inte ta ut Melissa i onödan sa han.

Jag funderar på om han skulle ha dem kvar så kan jag gå på bio med Elin.
Det har jag funderat på ett tag nu, hoppas bara hon inte hinner bli smittad tills dess.
Men om hon blir smittad och jag inte märker något så kan hon ju smitta ner hela biografen, å det är ju inte så snällt.
Det kanske är bäst att de är kvar där hos Mattias allihop tills smittan är över?
Svårt att veta, en del vill ju att barnen ska bli smittade istället.

Jag hoppas i alle fall att ingen av dem ligger i feber på julafton, Gabriel var ju sjuk förra julen.
Elin hade över 40graders feber julen 2005, men  2006 var de friska allihop.

Ja nu blev det i alle fall inte så stressigt här som det var för några minuter sedan.
Jag höll på att förbereda för att barnen skulle komma i morgon, får se hur vi lägger upp det nu.



Lussebullebaket 2005, Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0