Flitiga familjen

Lördag, så skönt det är.

Idag fyller min älskling år och jag hoppas han får en fantastiskt bra dag.
Men jag tror ändå att morgondagen blir ännu bättre,
då landar han i Kroatien för att stanna i en vecka.
Han och sonen lämnar hemmet i natt så det blir till att lägga sig tidigt då.


Hittade en liten kul blogg, Vings resemålsblogg om Kroatien ->



Bilden hittades: http://www.bildvisning.com/pres_halvorsen_torleif.htm

<3<3<3<3<3<3<3


Så vad hittar vi på en sån här dag då?
Dagen startades med en lyxfrukost tillsammans med barn och födelsedagsbarn, med lufttorkad skinka o brieost som ett par av ingredienserna. Sedan hade vi en lugn stunt tillsammans, barnen såg på tv och vi låg o mös o pratade lite.

Plikten kallade på födelsedagsbarnet som måste hem o baka sockerkaka och plantera blommorna han fått i present.
Plikten kallade även på mig som måste städa, tvätta kläder och få barnen att göra fint i sina rum.
Nu känns det bra att det är gjort, förrådet har till och med fått en ansiktslyftning med lagerhyllan monterad och fylld med prylar.

Jag sitter nu och väntar på de sista kläderna som snurrar runt i torktumlaren,
sedan blir det lekparken och lördagsgodis.
I lekparken ska vi träffa en vän till mig och barnen får springa av sig lite innan vi går och hälsar
på min mor på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0