Körsbärstips





Min syster Lisa som var här för ett par dagar sedan tipsade mig om något som lät gott.
Hon hade druckit körsbärssaft med vaniljsmak som var blandat med mineralvatten. Körsbärssaft på recept är lätt att hitta på internet, när du kokar upp de urtjärnade bären med vatten så snitta upp en vaniljstång och låt inehållet koka med. Stefan gjorde våran saft eftersom jag skadat ryggen så fick jag hoppa över det denna gången. Vi hade ett recept på fem liter körsbär, två liter vatten och en halv vanlijstång. När bär, vatten och vanilj kokats och runnit av i en duk så kokas vätskan upp igen med fem deciliter socker per liter avrunnen saft.

Efter Stefans slit så var det bara för mig att blanda saften med lite mineralvatten, det var jättegott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0