Dold kamera i tvättmaskinen

Igår pratade jag med mamma om tvättmaskinen, den ville inte centrifugera eller tömma sig på vattnet.
När hon fick höra det så gjorde hon en sökning på "nätet" och föreslog en koll på filtret.
Jag öppnade luckan och vred lite på locket, lät vattnet sippra ut i avloppet.
När jag sedan lossade locket helt så kom det ut, först en vagnpolett och sedan en liten leksakskamera som är rätt ny i samlingen. Jag tror inte det var meningen att de sakerna skulle vara därinne, så jag tog bort dem :)
Efter det fungerade allt felfritt och jag slapp reparationskostnader.. hehe.
Tack mamma!

Läste nu att filtret och tvättmedelsfacken ska rengöras en gång i månaden, De dära facken har jag i alle fall fixat med rätt ofta, men filtret har jag nog bara kollat i en gång förut.
Så tokigt da.
Idag får den gå i högvarv, jag ska ju till sthlm i morgon och förra veckan var jag borta så nu behövs tvättmaskinens expertis.

Under tiden sitter barnen vid tv-spelet för första gången på väldigt länge och jag sitter bredvid dem med min lilla rosa laptop. När tvätten är klar ska vi ut en liten sväng i det fina vädret och köpa lite frukt och grädde,
Vi ska väl ut en lite längre stund efter maten också, man får passa på medans det är fint ute.
Jag tror att snön kommer att vara borta snart, det kan ju också vara bra för det är ju snart vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0