Nu är det bokat och klart

Skrivet i Arboga på en liten rosa laptop i en vit snurrfotölj med tillhörande fotpall.

Idag får man lite extra energi då solen syns glimta då och då emellan molnen.
Inte så ofta har vi sett den på sista tiden, mycket regn har vi fått klätt oss i då vi väl vågat oss ut igenom dörren.

Så den dära extra energin får man ta till vara på...
Älsklingen och jag har planer på att så lite gräs på gården till våren, jag har dragit bort täckduken och flyttat på lite plattor nu. Några plattor skulle bort och så får vi gräva ner dem intill huset istället.
Vi har haft en liten byggnation där förut, men nu när den är borta så ska vi så gräs, nära huset lägger vi plattor och sten var det tänkt.

Jag har också städat lite i "förrådet" vi har här inne, jag har röjt böcker.
Det känns som lite utav en skattjakt då man letar igenom saker som man aldrig har sett förut.
Det finns så otroligt mycket roliga böcker här, kul att det är ordning på dem nu.
En hel hylla fyllde jag med böcker som vi kan läsa för barnen när de är här, resten lade jag ner i tre papperskassar. I en kasse ligger det böcker för de små och en kasse har vi med ungdomsböcker.
Den sista kassen har jag packat med böcker för Elin att läsa.




Elin går ju i ettan nu och hon har kunnat läsa sedan ett tag tillbaka, hon slukar allt i läsväg som hon kan hitta.
Roligt för henne att prova böcker med lite mera text.



Känns som om jag kom över många riktigt bra fynd åt barnen idag.

Apropå fynd så hittade jag mitt livs fynd för snart 5 månader sedan :D (kom helt ifrån ämnet jag vet).


Ja, det handlade om energi, jag tror jag ska samla lite till sådan och dammsuga hallen ígen efter en blöt hunds framfart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0