Barnen kom iväg idag med

Nu har jag fått iväg barnen till dagis, det är ju inte klokt viken pers det kan vara ibland.
Först så sitter de och tittar på tv som de får göra om de tar på sig kläder samtidigt, vilket de inte gör.
Sedan fortsätter morgonen med att jag tar bort dem därifrån och säger åt dem att de nu får ta på sig kläderna innan de kan titta färdigt på tv.
Då börjar de skrika och klaga, jag klagar för att jag måste tjata och de klagar för att jag tjatar.
Jag klagar ännu mera på att jag måste tjata och på att de inte lyssnar. De klagar på att jag är dum och en hemsk tyrann. Nu har några kläder på sig, några har pyamas, någon har bara strumpor och stora tjejen som måste äta frukost innan vi kommer iväg har inte ätit upp sin macka.

Vid det här laget är det igentligen dags för tandborstning konstaterar jag, ingen reaktion från barnen.
Jag börjar borsta tänderna på mina halvklädda barn som snart måste gå ut i hallen för att ta på sig jackorna.
Barnen svarar med saker som: Jag vill borsta själv, va dum du är, jag har inte ätit upp min macka, jag tar ju på mig nu eller sluta! Aaargh tänker jag då.

Hur vi sedan får på resten av kläder, yttekläder och sedan får med oss alla extra kläder och gympa kläder är inte riktigt klart för mig, det är mest som ett töcken och en blandning av skrik och gnäll om hur trosor åker ner i byxorna, jackor kliar, plösen sitter fel eller bara någon eller några som står och dagdrömmer vid spegeln istället.

I trappuppgången är det sedan dags att höja skriken ytterligare en oktav och att bråka om vem vilka som ska öppna dörrar eller vem som är duktig på att vänta eller vem som inte är det. Vi bråkar om att stänga eller inte stänga jackor och om fingrar som inte sitter som de ska i vantarna.

När vi kommer till bilen byter diskussionen riktning och nu handlar den om vem som ska sitta fram, vilka vill spänna fast sig själva? Oftast vill den som kan spänna fast sig inte det och de som inte kan göra det vill bestämt göra det själva.

Så småningom är vi framme vid skola och dagis och väl där är det inte slut som ni som har barn ju vet.
Men i morse var det också kallt i vårat land, då har ju dörrar frusit fast och man får skrapa och vänta länge innan imman har försvunnit. Jag fick gå in på passagerarsidan idag och klättra lite och jag fick skrapa insidan av vindrutan. I natt skulle det bli ca -10grader igen.

Men visst är det härligt med kylan och visst är det härligt med barn och visst är det härligt att det snart är jul!?



Kommentarer
Postat av: Candy

sv. jo det är klart, ingen träning utan vila, men jag tränar nog hellre :)

2009-12-02 @ 09:59:16
URL: http://caandydarling.blogg.se/
Postat av: Katarina

låter som jag brukar ha det fast jag har 2 barn bara.

2009-12-02 @ 10:19:06
URL: http://snobbis.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, det är kul att träna, jag har kommit ifån det för ett tag måste jag erkänna. Vi har i alle fall satt ut ett datum efter jul då vi ska sätta igång jag och mannen, lite gym och lite simning hade vi tänkt oss. Vi har bara inte pengar för att köpa korten nu.

Ja barnen är för roliga på morogonen, och det är klart att man är väl in te världens piggaste själv heller. Vore skönt om man bara kunde hoppa över morgonen ibland och börja med lunchen istället.



Kram på er!

2009-12-02 @ 11:13:05
URL: http://foradreamer.blogg.se/
Postat av: Sussi

Stöööööön, skönt att den tiden är förbi.Tror att alla som har eller har haft barn känner igen dina morgnar

2009-12-02 @ 19:38:01
Postat av: Cissi

Känner igen allting gumsan... dessa trosor och dessa fingervantar och minst sagt: DÖRREN!!!!!!!!!!!!!!! :O)

2009-12-10 @ 21:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0