Projekt

Den här veckan har gjort mig glad och trött.

I måndags träffades vi för första gången i kvarntorp, jag och 7st till som fick börja "studera" inför projektet som sätter igång den 11e januari. Vi ska altså bygga läktare på spidwaybanan i Sannahed, detta ska vara klart veckan efter midsommar.
Nu är vi 10 stycken i gruppen, trevliga pojkar. Det är jag och en till som är födda på 70-talet, de andra är födda i slutet av 80 eller början av 90. Jag vet att projektet är tll för att ungdomar ska komma in i arbetslivet inom bygg, jag undrar vart gränsen går för ungdom, tydligen räknas jag till en av dem... hehe.
Vi har läst ritningsläsning och haft lite formbygge, idag byggde vi form till en pelare. Igår körde vi med travers och i morgon ska resten av gruppen ha "heta arbeten" medans jag ska snickra i lugn och ro.
Utbildningen som heter "heta arbeten" har jag redan gått och fått licens på, då kan man vara brandvakt vid tex arbete med svets.

Nu är det skönt att vara hemma och ta det lugnt på kvällen, på något vis så känns det som att jag förtjänar det nu. Barnen hade röda kinder när jag lade dem i sängen, jag hoppas det beror på trött het eller kylan, inte på någon kommande förkylning.



Kommentarer
Postat av: Din Man

Du förtjänar inte bara att vara hemma och ta det lugnt. Du förtjänar allt gott som finns.

Kram

2009-12-18 @ 19:12:10
Postat av: Linda

Åh, tänk att jag fått en så fantastisk man :)

2009-12-18 @ 21:01:36
URL: http://foradreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0