Ja så var det dags

Idag kl 10.00 är det dags att vara på arbetsförmedlingen.
Jag ska få hjälp utav en jobb coach med att skriva Cv och jobbansökningar.
Just nu sitter jag och försöker fila på en ansökan själv, jag tycker det är så svårt.
Man ska ju inte vara opersonlig i sitt brev, men det är en svår gräns tycker jag.

Jag ska också passa på att fråga om hon vet något om projektet som jag blivit informerad om.
Jag längtar till att få veta när det ska sätta igång.

Igår kollade jag också min mejl, där hade jag blivit förfrågad om mina betyg från gymnasiet.
Min ansökan till elektriker utbildningen skulle tydligen kompletteras med betyg ifrån gymnasiet.
Jag tyckte det var konstigt att de inte ville ha dem när jag frågade sist, nu har de tydligen ångrat sig.
Tur att jag har lätt för att skanna in dem här hemma, då gjorde det inte så mycket.

Nu ska jag sätta mig och dagdrömma om en inkomst i några minuter.



Kommentarer
Postat av: Candy

Mycket jobb med allt det där. kommer ihåg att jag höll på i evigheter med mitt cv och allt därtill!



ha en fin dag!

2009-12-01 @ 09:05:19
URL: http://caandydarling.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det är ju en del att göra, men jag går hos en coach nu som säger hur jag ska ändra i CVn.. lite kul.

Därimot måste man ju komma på vad man ska säga i personliga brevet ändå, det vet man ju bara själv.



Jag hoppas i alle fall på att jag kommer med på byggprojektet som de pratat om.

Vad gör du nu då? Cvn gav resultat?



Tack för ditt inlägg!

Ha en fin dag du med!

2009-12-01 @ 16:46:33
URL: http://foradreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0