Mysig vardagsmorgon

Morgonen har varit rätt skön, tidig men skön.
Jag följde med älsklingen upp i morse klockan fem och drack lite kaffe.
Efter en stund kom även lilltjejen upp och sa godmorgon, hon delade ut lite kramar och släpade med sig ett tjog med gosedjur från nattslummern.

Tösen fick bråttom in på toa där hon sedan tappade ett av kramdjuren men det gick att rädda.
Tvn åkte på, jag och Stefan fortsatte dricka kaffe i köket medans Melissa slog sig till ro i soffan.
Efter älsklingen åkt till jobbet så kom de andra barnen uppstapplandes och bänkade sig i soffan de med.
elin hade en timme på sig att äta sin macka på morgonen och barnen kunde klä sig i lugn och ro. Det var jätteskönt, jag får börja ställa klockan på en timme tidigare i fortsättningen. Barnen behöver helt enkelt tid på sig att vakna innan de kan vara hjälpsamma.




Under tiden de tog på sig kläder och tittade på tv så tog jag bort det sista i fönstren så att målaren kan komma hit och slipa, spackla och måla dem lite. Vi har ju nya fönster nu, tvåglas som inte kan eller ska putsas emellan. Det är skillnad från de gamla treglasfönstren som hade 6 sidor var att putsa på.



Jag får väl ta och putsa fönster nu då när de är klara lagom till jul, då har man inga ursäkter längre :)



Lillkillen står i sitt rum av kaos och ser mycket stolt ut.


Kommentarer
Postat av: Din Man

Ja, det var en riktigt mysig morgon...lite svårt att hålla ögonen öppna bara ler

Men nu är det bättre.

2009-12-03 @ 08:54:19
Postat av: Linda

Tihi, ja du hade lite svårt att hålla de små blå öppna. Tur att det går bättre nu, kan vara bra då man är på jobbet.

2009-12-03 @ 10:57:17
URL: http://foradreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0