Att inte somna

Så har jag haft min värsta natt hittils.
Somnade någonstans emellan att klockan var fyra och fem.
Jag brukade aldrig ha några svårigheter att somna, behövde bara tänka på något kul så gick det bra.
Kom jag inte på något kul så behövde jag bara tänka på folk som jag älskar,
däribland barnen förståss.
Men att tänka på barnen när de inte är hemma gör ju inte saken bättre.

Det är inte kul när man får reda på saker om den man älskat som får en att tvivla på allt som existerat.
Men det kan vara nyttigt, hoppas jag?

Över jul å nyår har jag bara haft djupa saker i mitt huvud.
Saker som inte lämpar sig på en blogg, om man så säger.
Men jag ska börja skriva igen nu, till Mandyvännens lättnad ;)
Man mår ändå bättre av att skriva, eller hur.

14 minus ute här hemma idag, här brukar det alltid vara lite varmare än runt omkring också.
Det är inte ofta det blir så här kallt i vårat långa land.

Tänkte sitta här och filosifera ett tag till innan jag tar tag i dagen, 4,5 timmars sömn är jag inte van vid nu för tiden.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Det kommer säkert dyka upp många tvivel på vägen mot läkning. Men försök att se det som varit för vad det var, inte för vad som eventuellt dyker upp nu.



Då, var då och nu, är nu.



Jag vet att det kan vara svårt att vända sina tankar från negativt till positivt. Men tankens kraft är unik. Vad man än tror så väljer vi faktiskt vad vi vill tänka. Försök att ha det med dig när de tråkiga tankarna kommer krypande.



Kram /S



2009-01-04 @ 17:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0