Studiedag

Idag har lärare på förskolan och skolan studiedag så hemma är det fullt ös.
Barnen gillar när vi söker låter på youtube och dansar tillsammans.
Gabriel gillar "Tuffa tider" och "Gummibjörn", tjejerna vill höra "Hönan agda".

Barnen har suttit själva i köket en stund också, de har ritat fina teckningar.
Efter ett tag blev Gabriel litwe mera utsvävande och började rita med en grön tuschpenna på skåpluckor,
stolar en pall och en leklåda. Sedan fick Gabriel inte rita mera, pennor beslagtogs under protester.

Nu är ugnen igång och det ska snart lagas pommes å hamburgare som blev över efter i fredags,
vi får gå och köpa något mera varierande i eftermiddag.
Barnen klagar i alle fall inte på upplägget.

Igår när när vi var på IKEA lyckades jag med bravaden att komma därifrån med kaffemuggar som det enda inköpet, måsta vara nytt personligt rekord.
Våra barn fick ägna timmen i lekrummet, lite kul att lämna alla fem på samma lista.

Denna veckan är Jörgens tjejer hos sin mamma och han är borta i Oskarshamt till på fredag,
barnen är hos mig hela veckan utom på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Mandy

Skolan har jag skitit i för en månad sen. Fick ju jobba på dagis varje dag till mitten av maj. Skolan kändes verkligen som en dålig lösning. ingen roligt att gå tillbaka när man en gång klarat av skiten.. Just nu är jag på jobbet..det känns bara så bra :) vi kanske kan ses på Fredag? jag har så fullt upp i veckan annars.



kram kram din vän Mandy

2009-03-09 @ 13:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0