Min fina Kia

Min bil har ju gått lite hoppigt på sista tiden.
Den har gått väldigt lågt i varv och jag har fått många motorstopp.
Först trodde jag att det var kylan som gick hårt på den, att det var på grund av en ispropp eller kondens.
Min vän Jonas tog en koll på den förra veckan, han upptäkte en slang som inte var tät så han kapade av den och satte dit den igen. Nu är de fart på min lilla smurf igen, min lilla Kia sköter sig lika bra som innan.
När nästa löning kommit ska vi serva den ordentligt, vi ska bl.a byta luftfiltret och oljan.

Idag har jag varit på posten och hämtat ut att paket från Partylite.
Jag har ju slutat som konsult eftersom jag inte orkade med det hela när det var som tuffast i höstas och jag kom aldrig igång igen. Men jag hade 600kr i presentkort som jag har löst in, det blev ljus med vaniljdoft och chokos och choklad ljus. Det blev också en ljusbricka och ett pelarljus i fransk vanilj. Mysigt att beställa ljus när man har någon att tända dem med också.

På sista tiden har det inte varit mycket bilder här på bloggen, det är för att jag varit dålig på att ta några.
Jag ska försöka komma igång med det igen, nu känns det som en viktig tid att ta kort också.

I morgon ska jag iväg och putsa fönster igen, jag måste säga att jag är lite nervös.
Jag har ju övat mig på mina egna fönster nu under veckan, men jag har inte kunnat öva mig på den där långa förlängningsstången som är så svår att manövrera.
Men det är ju så att antingen klarar jag det eller inte, man får väl se om det är för mig det här jobbet.

Nu ska jag laga lite lunch, bacon o blomkål :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0