Positivt analytisk?

Nu håller jag på att skriva personliga brev, måste verkligen komma igång med jobbsökningen.
Det jag börjar med nu är personliga egenskaper.

Ibland kan jag bli så låst när jag sitter och funderar på vad som är positivt eller negativt.
Jag kan ju förstå att det är en viss skillnad på att vara pratig och att vara framåt, men det där finliret det har jag inte kommit fram till ännu.

Jag tänkte att eftersom det finns så få jobb för mig att söka så ska jag koncentrera mig på ansökningarna istället.
Picasso den store målaren målade 15 självporträtt om dagen för att behålla sin skicklighet.
Jag tänkte att något sådant kunde vara bra för mig, 15 personliga brev om dagen?
I alle fall kan jag göra det de dagar barnen är på dagis, måndag-torsdag då har jag 60 brev i veckan.

Något som jag alltid har undrat och ännu inte kommit fram till är; Hur börjar det personliga brevet?
Vad är det jag försöker säga igentligen?
Det ska ju liksom sätta igång direkt, inte vara en massa svammel om vem man är gift med eller hur många barn man har. Vad finns det kvar för mig att berätta? Här har det inte hänt så mycket.

Medans jag funderar på det så ska jag öva mig på det där med positiva egenskaper.
Hade jag varit lite mera flitig på att blogga så hade jag kanske kunnat be någon läsare om hjälp med detta, men nu kanske det inte finns någon?

Om ni läser detta så skulle det vara trevligt med något tips, vad börjar jag med i mitt brev?
Eller har du kanske något positivt att säga om mig? Jag har också förstått att många arbetsgivare vill ha negativa egenskaper att hugga tänderna i också. Det är då¨det börjar bli riktigt svårt, vilka ska man mata dem med så de inte blir allt för mätta?


Nu ska vi se....


Ambitiös
Analytisk?   Är vi positiva nu?
Ansvarstagande
Intresserad
Kreativ


Nu bryr vi oss inte om vilket jobb jag ska söka utan bara vad som kan vara positivt.
Jag vill inte ha snäll å söt å sånt.... kanske en annan dag, men inte nu.. haha

Skriver mera senare när jag kommit igång med detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0