På jobbfronten

Mötet på arbetsförmedlingen i förrgår var bättre än förväntat.
Endast tio arbetslösa var medverkande, 8-10st av oss är aktuella för ett projekt som snart ska sättas igång.
Kumla kommun, Peab, Bygg Star(skolan) och arbetsförmedlingen är alla inblandade.
Kommunen vill eventuellt ha en läktare för 800 personer byggt utav oss, med hjälp av två anställda utav Peab.

Först ska vi gå på praktik i tre månader, sedan som lärlingar under några månader tills det är klart.
Vi ska också få lite ytterligare utbildning utav Star byggutbildning, jag hoppas på att få mina utbildningar på ställning, bultpistol och som brandvakt förnyade.

Allt runt detta är inte klart ännu, om det blir en läktare eller något annat.
Det är inte heller klart när det kommer att sätta igång, men jag hoppas på snart.
Om det blir så som det är sagt så blir jag tvungen att ändra min inställning till arbetsförmedlingen till en något mera positiv, då skulle jag bli jätte lyckling!

Vad fantastiskt om jag kunde få detta lärlingsjobbet, både mera pengar och mera timmar som lärling.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag håller tummarna!!!! :D

2009-11-25 @ 21:32:34
Postat av: Linda

Åh, tack.. behöver alla tummar jag kan få :D

2009-11-25 @ 21:45:38
URL: http://foradreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0