Gabriel vill hjälpa till

Idag var Gabriel mycket kinkig.
Det kan tolkas som att han var trött, i en trotsålder som det ju finns några olika, eller bara på mycket dåligt humör. Det fanns stunder då han däremot var lugn och sansad och försökte leka med sina äldre systrar som inte var fullt lika roade.
För att Melissa skulle få leka för sig själv och Elin skulle få läsa sin bok så tog jag ut lillkillen till köket en sväng. Jag tänkte mig att Gabbe o jag skulle kunna baka lite kakor.
Då var det andra ljud ifrån syrrorna, då hade de inte alls någon lust med det de gjort innan.
Klart att lillkillen kunde vara med o leka, klart att man kunde samsas om alllt möjligt.
Men då var det redan avgjort o det skulle bli jag och Gabriel som bakade idag.

Vi bakade sådana där chokladsnittar som jag tror att det heter, de som är lite sneda, kantiga med pärlsocker på.
Det blev gott, men nästa gång ska de nog vara i ugnen någon minut kortare tid.


Plåten som denna kakan var med på blev dock perfekt :)


Sedan ville tjejerna se på film, det ville Gabbe med. Men när jag sedan skulle gå till affären så ville han dock följa med så det fick han. Han fick göra allt han inte får då syrrorna är med. Han fick köra en sådan där liten vagn som de brukar ha, han fick lägga upp varorna på bandet och han fick bära en kasse efteråt.
Snacka om stolt kille jag hade med mig. På vägen ut genom svängdörrarna fich han dessutom beröm av en förbipasserande herre som sa att han var mycket stark, så det var lyckat.



Här är vi hemkomna från det stora äventyret.


Vi köpte tillbehör till en tårta, men jag vet inte om vi bakar en eller inte..
Eller vi ska baka en tårta i morgon, men jag vet inte om kalaset blir av eller om det kanske bara blir vi.
Melissas 6årsdag ska ju firas lite granna i efterskott i morgon var det tänkt, men en del saker går inte att styra över och en del saker rår vi inte över och så är det med det.

Det gäller att njuta medans man kan och njuta av det man får på sin lott.
Jag älskar er alla och är det något så finns jag här för er..
Avslutar lite djupsinnigt denna gången.


Kommentarer
Postat av: frida

så söt han är :)

2010-02-20 @ 09:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0