Hela familjen i simtagen

Nu har vi börjat träna på simhallen här i kumla, "Kumlahallen".
Stefan och jag tränar och simmar, när vi har barnen så får de följa med och simma.
På onsdagar har jag dock fått erfara att det är barnfritt i hallen, vuxenkväll med nedsläckt i tak och tända ljus.
På fredagar är det barnvänligare, inget motionsbad och öppet i både stora och lilla bassängen.

Idag är Stefan iväg och tränar själv, jag känner mig inte helt kry.
Eftersom gabriel kräktes natten till igår och jag mår lite illa nu så fasar jag för magsjuka, men man hoppas på att få fel.
Det är kul att man har någon att gå och träna med, mycket roligare än att alltid gå själv.
Vi tycker båda om att både träna och simma med, det är så skönt att simma igen.
Bastar gör vi efteråt men det får vi ju tyvärr inte göra tillsammans, det skulle finnas unisexbastu med.

I fredags var vi på badet allihop, på familjekvällen.
Vi hade med oss picnickorg så vi fick i oss mellanmål och fika med te och lite festis.
Jag och barnen var där tidigare eftersom Stefan har lång väg att åka ifrån jobbet på eftermiddagen.
Stefan kom fram vid halvsex på klockan, då blev det fart i plaskdammen, han hoppa i så vattnet sprutade.
Sedan flög han upp på badleksakerna o dök ner på botten om vartannat, vilket blev populärt ibland barnen våra.
Efter det fick han skjuta fart på dynorna åt dem och ta emot när lillkillen hoppade ifrån kanten.
Vi passade på att sjunga sånger och skvätta då vi hade poolen för oss själva och tog paus för att äta "Dammsugare" och vi vuxna fick i oss värmande te.
När det var dags att så småningom byta om fick Gabriel förja med Stefan in på "Pojkarnas" för första gången, jag vet inte om han tyckte det var speciellt eller inte. Men jag tyckte det var lite kul för honom.

Vi kom hem straxt innan 20, då slog vi på ugnen för att fixa med pommesen och hamburgarna.
Vi missade början på Lets dance, men det var en mycket fin fredag och barnen klarade sig utan fredagschipsen denna gången. Att få bada och fika räckte till för dem, mysigt att få leka tillsammans med hela familjen :D


Kumlahallen på sommartid, bilden är tagen från -->





I morgon är barnen hos sin pappa igen, får se om jag är frisk nog för att träna då igen.
Annars så får jag väl vara hemma ovh sticka på mössan som Stefan ska få, han ville ha en likadan som jag fast grön.

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Sara Snigel

Kul med bad! Görs alldeles för sällan besök på badhuset här fast vi borde.

Ville mest kommentera så du vet att ja hittat till din blogg ;)

/Sara o Rasmus i Lindesberg.

2010-01-24 @ 18:53:27
URL: http://www.metrobloggen.se/livetsomsnigel
Postat av: Linda

Tack för kommentaren, det är kul att se när folk läser :)



Vi har precis kommit igång med simningen nu, vi kände att vi behövde det och att vi behövde göra något kul med barnen.



Ha det fint!

2010-01-25 @ 07:25:55
URL: http://foradreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0