Ensam hemma

Sjukskriven (återhämtad efter magsjuka?)


Sitter härinne o tittar ut, fint väder där ute ser jag.
Snön ser envis ut, men den börjar sakta tunnas ur och smälta bort i sina kanter.
Ännu ser snön så där otäckt tjock och envis ut, som ett tjockt lager med envis sirap som legat för länge innan man börjat torka upp det med diverse rengöringsmedel.
Vatten droppar uppifrån och ner på mina fönsterbläcken, det lägger sig och vilar en kort stund innan solen gör den till en stor vit, sedan svart och sedan en inte där längre fläck.
På vissa ställen där ute syns marken igenom, men på andra skulle ingen av oss kunna stå utan att hela kroppen skulle försvinna ner i en stor, djup snövall, så obekvämt må jag säga.

Detta sitter jag nu och skriver ner medans jag tittar ut och funderar, samtidigt som jag drar mig för att brygga den kanna kaffe som jag nog egentligen skulle behöva för att vakna till.
Nu tror jag också jag skulle behöva komma iväg och jobba i morgon, minns allt för klart hur det var att vara arbetslös för att kunna njuta av en sådan här dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0