Ser fram emot våren

I helgen var vi i skogen och kollade till stugan som vi ska hyra framöver.
Ännu så länge ligger ju snön djup som ni vet, men jag är så ivrig att få sätta igång och röja där nu.
Stugan ligger lite för sig självt i en dunge med en fin och rätt så stor trädgård snart ska töa fram.
Den är rätt så stor, med kök, skafferi, ett tvättrum, ett rum och två klädkammare på nedervåningen och två rum med klädkammare uppe. Trägolv och en vedspis är ju bara det mysigaste.
Vi hoppas på att vi ska kunna få städa rent och få dit lite egna saker snart, snart!

Men nu när vi var där så gick vi på inventering och skottade fram en vändplan, drack kaffe och sedan åkte vi hem. Det var lite läskigt att åka på den där stigen nu kan jag säga, det var inte jag som höll i ratten den här gången men jag kände hur bilen krängde. Hade vi sett från början hur hög snön var på vägen så hade vi inte åkt in från början, men sen blev det svårt att vända så då kunde vi lika gärna åka hela vägen fram.
Sedan, på vägen hem när vi nästan var framme vid stora vägen så blev vi stoppade av ett stort lass med snö som hade ramlat ner ifrån ett tak nära vägen. Så då var det bara att ta fram skyffeln igen.



Älsklingen lånar mina nya regnbrallor som jag fått från jobbet, han hade inte lika rejäla stövlar som jag. Vi fick turas om att skotta en stund, när det värsta var borta så provade vi att åka och vi kom igenom.

Kvällen tillbringade vi sedan i mammas och Boris källare, på "spat". Vi badade härligt masserande bubbelbad, drack svalkande öl och sedan blev det bastun. Värden hade varit nere i förväg och tänt upp ljus och satt på fin avkopplande musik, så snällt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0