Femte Augusti

Då blogg.se för en tid sedan varnade mig att denna blogg skulle upphöra så kommer denna uppdatering något senare än då det var tänkt, men så kan det vara.

Det har blivit Augusti och året som vi befinner oss i är nu 2011.
Vi är snart åter igen mitt i svampsesongen, där jag avslutade mitt förra inlägg både lyckligt och olyckligt vetandes om vad som skulle komma.

Hösten blev en hektisk höst och stundtals var dagarna inte alls de dagar som jag ville ha.
Vintern som kom visade sig sedan bli överhängande lycklig men även den hektisk då det blev beslutat att vi tillslut skulle flytta tillsammans Stefan och jag med familj fast till Västmanland istället för Kumla som vi hade börjat bo in oss i. Nu menar jag att jag och barnen hade börjat bo in oss där.

Men istället för att bo i lägenhet så bor vi nu istället i ett vackert hus med skogstomt och nyligen har vi höns på gården, barnen har det bra på sin nya gård.
I februari flyttade vi hit och vi har aldrig tråkigt eller för lite att göra.

Under förra hösten började jag även måla tavlor, för tio år sedan gick jag på konstskola och målade, vilket var kul att ta upp igen. Målningar som jag gjort lade jag upp på en då ny blogg: http://lindaundegard.blogspot.com 
Nu har jag sedan ett par månader haft jobb, så sidan är inte uppdaterad.

Något som vi har provat under sommaren är att tälta, det är verkligen mycket trevligt! Vi har sovit en natt på Vadstena Camping som är en mycket fin Camping och vilket jag rekommenderar. Vi sov även två nätter på en Camping en mil hemifrån där vi mera gick på läget på tältplatsen som var presis vid vattnet. Dessutom var ju Campingen som sagt nära hemifrån och vi behövde inte lägga någon lång tid på resandet.





Här är vi på vår senaste tältsemester, därifrån kom vi hem förra veckan. Nu är det målning avb hus och snart svampplockning som gäller.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0