Semestern slut


Idag tog min semester slut och jag påbörjade min sjukskrivning, egentligen blev jag ju sjukskriven förra veckan men det var idag jag skulle ha börjat jobba.

Förra veckan målade vi på huset och jag stallde stegen på ett dumt sätt ska jag erkänna, stegen föll och jag föll med ryggen före ca 2meter och ner på den stenlagda gången. Det gick så bra så att man inte kan tro det, det hade ju kunnat gå mycket värre men det gjorde det inte. Jag fick blåmärke och småsår på lungan och en del frakturer på sidoutskotten ifrån ryggraden. Altså är nacken helt oskadd och ryggraden med kotor utan någon blessyr. Jag klarade mig altså oförskämt bra och är nu beordrad att ta det lugnt, äta medicin och kurera mig.

Nu när det är så här och jag försöker att hålla mig kvar i min röda soffa så fick jag be Stefan att ta dagens foton på Hönsen, jag gillade dem mycket.



Dörren på glänt, där är de. De fem små tussarna verkar trivas med sitt nya hem.




Lite ljusare, Ewa som har varit på gården lite längre bekantar sig med de nya som kanske påminner henne lite om henne själv när hon kom hit?

Nu målar min älskling själv på fasaden, jag hör honom ifrån soffan och ser honom då och då ifrån fönstret. Idag är det soligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0